Gruppträning

Spinning

Spinning är en träningsform där vi cyklar inomhus till medryckande och taktfull musik. Träningen ger effekt på din uthållighet och utvecklar din kondition. Passen genomförs i olika längd med varierande intensitet och tempo. Perfekt komplement till styrketräning eller istället för löpning. Läs mer om våra olika spinningpass i vårt bokningssystem.

Core

Core fokuserar på kroppens kärna. Här finns de muskler som bland annat hjälper oss bibehålla en god hållning i vardagen. Corens muskulatur är inblandad i merparten av alla styrkeövningar men också i många av våra vardagliga rörelser. Corepasset är det korta passet som kan ge stora resultat för din hälsa!

Baspasset

Baspasset är vårt instegspass. Här fokuserar vi på de fysiska förmågorna balans, rörlighet, stabilitet och styrka. Ett pass med lite lägre puls som ger dig möjlighet att  fokusera på din teknik.

X-fit

X-fit, ett av våra högintensiva pass som passar perfekt för dig som vill kombinera styrkeövningar och hög puls i en WOD. Med inspiration från crossfitträning är detta pass roligt, varierande och utmanande!

Mobility

Mobility är passet där vi jobbar med vår rörlighet. Med syftet att bibehålla/ förbättra vår rörelseförmåga är detta 30 mycket välinvesterade minuter. Ett pass du har nytta av både i vardagen och i din övriga träning.

Skivstång

Skivstång är vårt förkoreograferade pass där vi jobbar tillsammans i takt till härlig musik. Ett styrkepass där vi jobbar igenom kroppens alla större muskelgrupper.

Tabata

Tabata är intervallformen där vi jobbar i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. I detta pass jobbar vi med stora och förhållandevis enkla övningar som skapar förutsättningar för hög frekvens och puls. Ett högintensivt pass där det är lätt att ryckas med, det är ju bara 20 sekunder…

X-fit är ett pass som utmanar mig i Rotundan, både styrkemässigt och konditionsmässigt.


Ett pass som får mig att ta ut de sista krafterna. Ett pass som är sååå jäkla kul.

—Helena Bergström Lovén

Jag gillar skivstångspasset för att man kör samma pass under en längre tid vilket gör att man hinner lära sig tekniken. Träning för hela kroppen och en instruktör som är superduktig och gör oss motiverade!

—Susanne Pihl

Jag brukar gå på ett par spinningpass i veckan och tack vare instruktörernas varierande upplägg på passen är det alltid roligt att träna!
Ett mervärde för mig är att det finns en gemenskap mellan oss som tränar och att man känner sig sedd av ledaren.

—Patrik Malm

Bli medlem idag!